مومو یک چالش خطرناک آنلاین است که ابتدا از فیسبوک شروع شد و بعدتر از طریق واتس اپ گسترش پیدا کرد.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مومو هم اکنون یک اکانت واتس آپ با تصویر پروفایل یک دختر  بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است در این چالش ابتدا یک شماره تماس ناشناس، کاربران را به بازی دعوت می‌کند تا به Momo پیامی ارسال کنند.

او افزود: پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیزی برای کاربر فرستاده می‌شود. همچنین مومو مدعی می‌شود که به اطلاعات  شخصی فرد قربانی از جمله محل سکونت وی دسترسی دارد.

بیشتر بخوانید

قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: هدف از این بازی ترسناک، قربانی کردن کودکان و نوجوانان بوده است. مومو کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و آن‌ها را نفرین می‌کند.

هموطنان با اولین پیامی که به مومو ارسال کنند، در واقع شماره خود را به این چالش داده که سبب ایجاد مزاحمت برای آن‌ها می‌شود و حتی پس از حذف اکانت و ایجاد یک حساب جدید، اگر از همان شماره استفاده شود مومو مجددا مخاطب را پیدا می‌کند و می‌تواند ارسال پیام‌های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد.

قاضی قنبری راد بیان کرد: اگر فردی درگیر چالش مومو بشود، با پاک کردن حساب واتس آپ و استفاده از یک شماره جدید است از شر پیام‌ها و تصاویر وحشتناک این پروفایل خطرناک، رها خواهد شد.

او تصریح کرد:کاربران واتس آپ به هیچ عنوان نباید با شماره‌های ناشناس ارتباط بگیرند.اولیا و معلمین مدارس جهت آموزش درس ها که مرتبط با فضای مجازی هستند حتما این آگاهی را به دانش آموزان بدهند زیرا این برنامه مراحل خودکشی را به نوجوانان آموزش می دهد. 
 
قاضی ویژه فضای مجازی تاکید کرد:به محض مشاهده اینگونه پیام ها، به هیچ عنوان صفحه را باز نکنند. 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیانمهر
۱۸:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
عالیییییییییییییییییییی خیلی خوب بود❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مومو
آخرین اخبار